تفاوت بین سئو درون صفحه و خارج از صفحه

تفاوت بین SEO درون صفحه (On-Page) و خارج از صفحه (Off-Page)

استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی (SEO) را می توان به دو دسته مختلف تقسیم کرد: سئو درون صفحه و سئو خارج از صفحه.

هر دوی اینها برای موفقیت یک کارزار موتورهای جستجو بسیار مهم است ، اما هنگام بهبود رتبه موتورهای جستجو ،

در قسمت های مختلفی از حصار قرار دارند. برای درک تفاوت بین این دو ، باید در یک سطح اساسی نحوه عملکرد الگوریتم های موتور جستجو را بفهمید.

دو موضوع اصلی وجود دارد که موتورهای جستجو هنگام ارزیابی سایت شما نسبت به سایر سایتهای موجود در وب به آنها نگاه می کنند.

     سئو درون صفحه به سایت شما (یا صفحه شما) مربوط می شود.

     سئو خارج از صفحه به چقدر معتبر و محبوب بودن سایت شما نگاه می کند.

سئو درون صفحه

سئو درون صفحه

 

به عبارت ساده ، آنچه را که برای آن رتبه بندی می کنید ، تا حد زیادی توسط عوامل درون صفحه تعیین می شود ،

در حالی که میزان رتبه شما در نتایج جستجو تا حد زیادی توسط عوامل خارج صفحه تعیین می شود.

سئو درون صفحه چیست؟

SEO در صفحه (همچنین با عنوان SEO در محل شناخته می شود) عمل بهینه سازی قسمت های مختلف وب سایت شما است

که بر رتبه بندی موتورهای جستجو شما تأثیر می گذارد. این چیزهایی است که شما بر آنها کنترل دارید و می توانید

در وب سایت خود تغییر دهید. در اینجا بزرگترین فاکتورها ذکر شده است.

عنوان برچسب ها

کلمات کلیدی مورد نظر خود را در برچسب عنوان هر صفحه در سایت خود قرار دهید.

یکی از بهترین روشهایی که وجود دارد  نوشتن یک برچسب عنوان مؤثر است.

عناوین (H1)

عنوان ها معمولاً بزرگترین کلمات در صفحه هستند و به همین دلیل موتورهای جستجو اهمیت بیشتری نسبت

به عناصر دیگر صفحه شما به آنها می دهند. این ایده خوبی است که کلمات کلیدی مورد نظر خود را در عناوین

هر صفحه وب کار کنید اما مطمئن شوید که محتوای صفحه خود را به طور دقیق منعکس می کنید.

ساختار URL

در صورت امکان کلمات کلیدی را در URL های خود قرار دهید. با این حال ، فقط URL های فعلی خود را تغییر دهید

تا کلمات کلیدی در آنها وجود داشته باشد. شما نباید URL های قدیمی را تغییر دهید ، مگر اینکه قصد داشته باشید

موارد قدیمی خود را به موارد جدید خود هدایت کنید.

متن Alt برای تصاویر

هر سیستم مدیریت محتوا به شما امکان می دهد چیزی به نام “متن” را به تمام تصاویر وب سایت خود اضافه کنید.

این متن برای بازدید کننده معمولی قابل مشاهده نیست – در واقع متن alt توسط نرم افزار صفحه نمایش به منظور کمک

به کاربران نابینا اینترنت در درک محتوای تصاویر شما استفاده می شود. موتورهای جستجو تصاویر را به روشی مشابه خزیده می شوند ،

بنابراین قرار دادن برخی از کلمات کلیدی مربوطه ضمن توصیف دقیق تصویر ، به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کنند.

سرعت بارگذاری صفحه

Google می خواهد به کاربران خود کمک کند تا هرچه سریعتر آنچه را که جستجو می کنند را پیدا کنند

تا بهترین تجربه کاربری را ارائه دهند. بنابراین ، بهینه سازی صفحات شما برای بارگذاری سریعتر ،

به سایت شما کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.

محتوای صفحه

محتوای صفحات شما برای افراد مفید است. اگر آنها برای یافتن صفحه شما به جستجوی چیزهای خیلی خاص می پردازند ،

باید بتوانند آنچه را که جستجو می کنند پیدا کنند. و خواندن آن بسیار آسان باشد و برای کاربر ارزش داشته باشد.

Google روشهای مختلفی برای سنجش مفید بودن محتوای شما دارد.

پیوند داخلی

پیوند داخلی با صفحات دیگر در وب سایت شما برای بازدید کنندگان مفید است و برای موتورهای جستجو نیز مفید است.

SEO موجود در صفحه اطمینان می بخشد که سایت شما توسط مشتریان بالقوه و روبات های موتور جستجو قابل خواندن باشد.

موتورهای جستجوگر با داشتن SEO مناسب در صفحه می توانند به راحتی صفحات وب شما را فهرست بندی کنند ،

درک کنند که سایت شما چیست و به راحتی در ساختار و محتوای وب سایت خود حرکت می کند

و بدین ترتیب سایت شما را بر این اساس رتبه بندی می کند.

سئو خارج از صفحه چیست؟

سئو خارج از صفحه از طریق اعمال دریافت لینک از وب سایت های دیگر بر افزایش اعتبار دامنه شما متمرکز است.

نمره ای به نام “Domain Authority” وجود دارد که میزان مقایسه اعتبار وب سایت شما با سایر سایت ها را محاسبه می کند.

بزرگترین عامل SEO خارج از صفحه تعداد و کیفیت بک لینک به وب سایت شما است. چند نمونه از راه های ایجاد لینک به وب سایت خود عبارتند از:

    ایجاد محتوای بسیار جذاب که افراد می خواهند به آنها پیوند دهند زیرا ارزشمند است.

    شبکه های اجتماعی محتوای شما را به اشتراک می گذارند که در نهایت پیوند ایجاد می کنند.

    ارسال ایمیل به افراد تأثیرگذار در صنعت شما که در نهایت به شما پیوند دارند.

در حالی که مقدار بک لینک همچنان مهم است ، سازندگان محتوا و متخصصان سئو می دانند

که کیفیت بک لینک در حال حاضر از مقدار بک لینک مهمتر است و به همین ترتیب ، ایجاد محتوای اشتراک پذیر اولین قدم

برای به دست آوردن لینک های ارزشمند و بهبود سئو خارج از صفحه شماست.

برای داشتن SEO مناسب خارج از صفحه به چه تعداد پیوند نیاز دارید؟ این یک سوال دشوار است

و به اقتضای دامنه رقبای شما خواهد بود .SEO همچنین معتقد بود که خریدن لینک ها یک روش معتبر برای ایجاد بک لینک است.

با این حال ، Google در تلاش برای دستکاری در رتبه صفحه ، شما را برای خریدن بک لینک ها جریمه می کند.

همچنین می توانید برای ارسال پیوندهای خود به دایرکتوریهای پیوندی که تنها هدف آنها افزایش قدرت دامنه شما است ، جریمه شوید.

کدام یک مهمتر است؟

این به معنای انتخاب بین سئو درون صفحه و خارج از صفحه نیست ، این به معنای انتخاب بین یک فونداسیون یا سقف خانه شما است.

سئو درون صفحه ای و خارج از صفحه با هم کار می کنند تا رتبه موتورهای جستجوگر خود را به صورت مکمل بهبود ببخشند.

با این حال ، SEO ها معمولاً توصیه می کنند قبل از تمرکز بیش از حد بر روی SEO خارج از صفحه ، مراحل SEO را به صورت پیاپی انجام دهید.

درست مانند ساخت خانه ، می خواهید قبل از ساخت بقیه خانه ، پایه و اساس را تنظیم کنید. ممکن است مانند یک بنیاد

، مجدداً مجدداً مجدداً به سئو درون صفحه برگردید و از آن استفاده کنید. متعادل کردن این دو به ایجاد وب سایت شم

ا به صورت دو زبانه کمک می کند تا کاربران شما تیز بتوانند آن را همچون روبات های موتور جستجو بخوانند-

و اینگونه است که رتبه بندی شما شروع به بهبود می کند.

 

منبع: www.digitalthirdcoast.com

طراحی عضویت سایت وردپرس

در کمتر از 1 دقیقه رایگان عضو شوید

طراحی ورود سایت وردپرس

در کمتر از 5 دقیقه رایگان آموزش ببینید

پشتیبانی طراحی سایت وردپرس

طراحی سایت وردپرس با پشتیبانی 24 ساعته